Kostbare bronnen

Een goudmijn van eiwitten
Dankzij het hoge eiwitgehalte levert 100 g uitgelekte tonijn ongeveer een tiende van de totale dagelijkse eiwitbehoefte van een gezonde volwassene.

De makkelijk opneembare, hoogwaardige eiwitten zijn onmisbaar voor de opbouw en het herstel van weefsel, en door celvernieuwing houden ze u gezond en fit.

100 g tonijn in olijfolie bevat 18,5 g eiwitten. Dat is meer dan in een verse steak van hetzelfde gewicht. De dagelijkse eiwitbehoefte in gram van een volwassene is gelijk aan zijn/haar lichaamsgewicht in kilogram. Het lijdt geen twijfel dat tonijn de ideale oplossing is voor een uitgebalanceerd, gezond en licht dieet.

Omdat onze tonijn vrij is van bindweefsel, dat het moeilijker verteerbaar maakt, kan de vis probleemloos door zowel kinderen als ouderen gegeten worden.

De eiwitten in sommige vissoorten zijn ook erg rijk aan arginine, het aminozuur dat het lichaam gebruikt voor de synthese van stikstofmonoxide (NO), dat zorgt voor een goede werking van de aderen en deze beschermt tegen atherosclerose.

Sommige kleine peptiden hebben tevens een antioxiderende werking.

De voordelen van fosfor
Net als calcium is fosfor een essentieel mineraal. Deze twee stoffen zorgen samen voor sterke botten en tanden.

Fosfor speelt een essentiële rol om het evenwicht van het zenuwstelsel te regelen. Voedingsdeskundigen bevelen een dagelijkse inname van 800 milligram fosfor aan. 100 g tonijn in olijfolie levert ongeveer 20% van de aanbevolen hoeveelheid. Van alle vissoorten is tonijn het rijkst aan fosfor.

ANDERE ARTIKELEN LEZEN

Vis in het mediterrane dieet

Samen met een actieve levensstijl is de juiste voeding onmisbaar om tal van ziektes, die bekendstaan als ‘leefstijlziektes’, te voorkomen.

Meer weten

Gezond opgroeien

Met Rio Mare Zalm kunnen kinderen op een handige en gezonde manier vis proeven. Ze zullen er gek op zijn! Waarom? Omdat het heerlijk smaakt, geen graten en geen rare geur heeft.

Meer weten

Hartigheid in slechts enkele calorieën

De producten van Rio Mare zijn lichter en voedzamer dan veel andere voedingswaren die populair zijn bij etenstijd. We hebben de vergelijking gemaakt om u lekkere alternatieven te bieden.

Meer weten

De mening van de dokter

Vitamines en omega 3: Kom meer te weten over tonijn, zalm en makreel…

Meer weten