Over ons

1965

Oprichting van ‘Trinity Alimentari S.P.A., nu Bolton Alimentare S.P.A., en de bouw van onze fabriek in Cermenate (Como), die nu de grootste tonijnverwerkingsfabriek van Europa is.

In de jaren ’60

Italië beleeft een economische boom en het tijdperk van moderniteit en gemak breekt aan, zelfs aan tafel, zonder dat dit ten koste gaat van kwaliteit en smaak. Rio Mare scoort voor de eerste keer! Te beginnen met de beroemde roze doos, die door de jaren heen een vaste favoriet van Italianen is geworden. Oestertonijn in blik was geboren, met de geur van de zee en het paradigma van compacte malsheid: zo mals dat je hem met grissini zou kunnen snijden!

1970

Rio Mare werd het toonaangevende merk op de Italiaanse markt.

1978

Het eerste buitenland waar Rio Mare werd gedistribueerd, was Griekenland.

ONZE JAREN ’70

De kwaliteit van Rio Mare-tonijn wordt een belangrijk item op de boodschappenlijstjes van Italiaanse gezinnen. Weg van huis en aan tafel, zonder in te boeten op kwaliteit of de unieke smaak. Met pasta of in een salade? Het maakt niet echt uit. Wat telt is de heerlijke smaak waar zowel volwassenen als kinderen dol op zijn.

Rio Mare is uitgegroeid tot het toonaangevende merk op de Italiaanse markt en breidt haar zichtbaarheid uit naar buiten de Italiaanse grenzen.

1986

Eerste reclamecampagne voor Rio Mare salades.

1987

De ‘Mare Aperti’ tonijn in olijfolie-campagne zal de meest memorabele en meest gepubliceerde blijven.

In de jaren ’80
Rio Mare is het antwoord op de behoefte om tonijn een nieuwe, andere smaak te geven!
Natural Rio Mare Tuna’ en ‘Rio Mare Tuna in Extra Virgin Olive Oil’ zijn geboren.
Italiaanse gewoonten veranderen: meer tijd buitenshuis en minder tijd in de keuken. Om de eentonigheid van dezelfde oude maaltijden tegen te gaan, heeft Rio Mare fantasierijke salades gelanceerd.

1992

Lancering van de ‘Rio Mare zalmfilet’.

1996

Geboorte van Snack Rio Mare, later ‘Paté Rio Mare’.

In de jaren ’90

Het parool: vis is goed voor je!

Veel hoogwaardige eiwitten, weinig hoogwaardige vetten. Dit zijn onder andere de kostbare omega-3, waar tonijn, zalm en makreel bijzonder rijk aan zijn. Rio Mare brengt fijnproevers en gezondheidsbewuste mensen samen met de nieuwe ‘Zalmfilets’ en ‘Makreelfilets’. De Rio Mare snack (nu Paté) was geboren, de eerste visspread in een tube: een revolutie in snacken!

2000

De beroemde slogan “Wil je met mij paté eten?” werd geboren op het gebied van communicatie en de ‘Rio Mare Tuna Slices’ werden op de markt gebracht. Dankzij onze speciale drukkookmethode bereiken we een uitzonderlijke smaak en een compacte textuur.

In de jaren 2000

Rio Mare Paté, op het onweerstaanbare ritme van “Voulez-vous Paté avec moi?” De zoektocht naar authenticiteit en innovatie zijn de kenmerken van onze nieuwe producten, die de steeds verfijndere smaakpapillen aanspreken, zoals ‘Tonijnfilets’, met de hand bereid en onder druk gekookt, en ‘Tonijnreepjes’.

Jaar 2000
Jaar 2000 Per Pasta

Onze nieuwe ‘SO GOOD’ reclamecampagne

SO GOOD’ verwelkomt Kevin Costner voor een Rio Mare samenwerking! Dit leuke spel speel je vanaf de website via je Facebook-account. Het is een wandeling door de schoonheid van Amalfi om de filmografie van de ster te ontdekken, onderbroken door vragen en korte quizzen.

Nieuwe lanceringen in 2015
2015 is het jaar van nieuwe producten bij Rio Mare, met de lancering van ‘Rio Mare allégé’ en gegrilde makreelfilets.

2016

Alessandro Gassmann is het gezicht van de nieuwe Rio Mare reclamecampagnes. De reclames, geregisseerd door Luca Miniero, vertellen het verhaal van de verschillende Rio Mare producten, die gemak en smaak combineren met gezonde voeding. Gassmann en Rio Mare zijn de perfecte woordvoerders van het merk en vormen een perfect functionerend koppel!

De nieuwe MOLTO MA MOLTO GOOD reclamecampagne
Alessandro Gassmann is het gezicht van Rio Mare en de ster van de grappige reclamespotjes van Luca Miniero, regisseur van “Welcome to the South”. Tegen de betoverende achtergrond van enkele van de mooiste steden aan de Amalfikust vertellen de spots het verhaal van de verschillende Rio Mare producten, die praktisch en smaakvol combineren met gezonde voeding.

2017

De smaak van authenticiteit, met de handtekening van Rio Mare

In deze frisse en eenvoudige reclame zet Rio Mare zijn tonijn in olijfolie in de kijker, in een warme en gezellige setting. Trouw aan haar waarden blijft het merk authentieke smaken, hoogwaardige ingrediënten en het belang van gezond eten benadrukken. Een smaakvolle en evenwichtige pauze, perfect om te delen met familie of vrienden.

2018

Insalatissime, een lekkere smaak waar je ook bent

Met de Insalatissime-lijn staat Rio Mare klaar voor elk moment van de dag. Deze kant-en-klare, volledige salades combineren gemak, smaak en voedingsbalans – voor een snelle, gezonde en heerlijke maaltijd, waar u ook bent.

2019

Insalatissime, jouw smaakvolle pauze op elk moment

Heerlijke, kant-en-klare salades – evenwichtig en praktisch, waar je ook bent. Met Insalatissime geniet je altijd van een lekkere en complete maaltijd, op het werk, onderweg of thuis. Want een goede maaltijd verdient geen compromissen.

2020

Rio Mare, tonijn op z’n best met olijfolie

Elke blik bevat de fijnste tonijn, zorgvuldig geselecteerd en bereid met hoogwaardige olijfolie. Een verfijnde smaak en zachte textuur – perfect voor elke dag, in eenvoudige en heerlijke recepten.

2022

Rio Mare, kwaliteit om elke dag van te genieten

Met Rio Mare wordt elke maaltijd een gezellig familiemoment. Kwalitatieve ingrediënten en een smaak die zowel jong als oud weten te waarderen… Rio Mare brengt iedereen samen aan tafel.