Voedingswaarden vergelijken

De snelle, praktische producten van Rio Mare zijn niet alleen lekker maar ook gezond. Ze zitten immers boordevol met alle nutritionele voordelen van vis.

Hartige vis in blik is beperkt in calorieën en vet, maar rijk aan hoogwaardige eiwitten, omega 3 en vitaminen. We hebben diverse veelgebruikte voedingswaren vergeleken die u makkelijk kunt vervangen door verschillende Rio Mare-producten.
Wat bevat volgens u meer calorieën: tonijn of een kalfslapje?
Makreel of parmaham?
Rio Mare Insalatissime of een sneetje focaccia?
Ontdek meer!

Kies een product van Rio Mare

Tonijn

Saumon

Makreel

Insalatissime

Vergelijk met

uova

banane

parmigiano

formaggio

mozzarella

wurstel

Tonno vs parmigiano

Stesse calorie con il doppio delle proteine

1 confezione da 80g di Tonno Rio Mare
all’Olio di Oliva sgocciolato
fornisce
circa le stesse kcal di un uovo ma ha
quasi il doppio delle proteine.

Choisissez un produit Rio Mare

TONIJN

INSALATISSIME

MAKREEL

Comparez avec

Ei

Weense worst

Parmaham

Mozzarella

banaan

Parmezaanse kaas

Pizza

Focaccia

Brood met smeerkaas

Mozzarella

Bresaola

Parmaham

Gekookte ham

Kalfslapje

TONIJN vs Ei

Hetzelfde aantal kilocalorieën (kcal), maar twee keer zoveel eiwitten

1 blikje uitgelekte Rio Mare Tonijn in olijfolie van 80 g levert ongeveer dezelfde hoeveelheid kcal als een ei, maar bevat bijna twee keer zoveel eiwitten. Een alternatief voor een gebakken ei

TONIJN vs Weense worst

Evenveel kilocalorieën (kcal), meer eiwitten en twee keer zo weinig vet

1 blikje uitgelekte Rio Mare Tonijn in olijfolie van 80 g levert ongeveer dezelfde hoeveelheid kcal als een halve Weense worst, maar twee keer zoveel eiwitten en de helft van het vet. Een gezondere snack of boterham!

TONIJN vs Parmaham

Minder zout

52 g uitgelekte Rio Mare Tonijn bevat 63% minder zout dan 50 gram parmaham. Ideaal voor wie minder zout wil gebruiken.

TONIJN vs Mozzarella

Minder calorieën, minder vet

Eén portie van 60 g Rio Mare Tonijn Leggero levert 60% minder calorieën en 75% minder vet dan 100 g mozzarella. Ideaal voor een lichte, lekkere lunchpauze!

TONIJN vs banaan

Evenveel energie, tien keer zoveel eiwitten

Een halve banaan levert evenveel energie als een blikje uitgelekte Rio Mare in eigen nat van 80 gram, maar slechts een tiende van de eiwitten. Een alternatief voor sporters die bananen eten als tussendoortje

TONIJN vs Parmezaanse kaas

Evenveel kilocalorieën (kcal) en minder vet

1 blikje uitgelekte Rio Mare Tonijn in olijfolie van 80 g levert evenveel kcal als 30 g parmezaan en bevat minder vet. Een goed alternatief voor een tussendoortje met parmezaan voor sporters die willen tanken na een zware training.

INSALATISSIME vs Pizza

Hetzelfde aantal kilocalorieën (kcal) en twee keer zoveel eiwitten

1 blikje Rio Mare Insalatissime Messicana van 160 g bevat evenveel calorieën als een pizzapunt van 150 g en twee keer zoveel eiwitten. Een voedzame lunchpauze met alle goede vetten van olijfolie!

INSALATISSIME vs Focaccia

Hetzelfde aantal kilocalorieën (kcal) en twee keer zoveel eiwitten

1 blikje Rio Mare Insalatissime Messicana van 160 g bevat evenveel calorieën als een sneetje focaccia van 130 g en twee keer zoveel eiwitten. Een voedzame lunchpauze met al de eiwitten van peulvruchten en tonijn!

INSALATISSIME vs Brood met smeerkaas

Evenveel kilocalorieën (kcal), evenveel vet en meer eiwitten

1 blikje Rio Mare Insalatissime Messicana van 160 g bevat evenveel calorieën en vet als een sneetje brood met smeerkaas (50 g brood en 80 g kaas), maar bijna twee keer zoveel eiwitten. Een lekkere, voedzame lunchpauze boordevol eiwitten van tonijn!

INSALATISSIME vs Mozzarella

Evenveel kilocalorieën (kcal), evenveel vet en meer eiwitten

1 blikje Rio Mare Insalatissime Messicana van 160 g bevat evenveel vet als een gemengde salade met brood en mozzarella (80 g salade + 30 g wortel + 60 g tomaat + 10 g olijfolie + 100 g mozzarella + 40 g brood), maar dubbel zoveel eiwitten als peulvruchten.

MAKREEL vs Bresaola

Meer eiwitten, minder zout

Een portie (120 g) uitgelekte Makreelfilet in extra vergine olijfolie levert 30% meer eiwitten dan 50 g bresaola en bevat 30% minder zout. De geknipte oplossing voor een praktisch, smakelijk hoofdgerecht rijk aan voedingsstoffen, en onmisbaar voor een gezonde voeding.

MAKREEL vs Parmaham

Evenveel kilocalorieën (kcal), meer eiwitten en twee keer zo weinig vet

1 blikje uitgelekte Rio Mare Makreelfilet in olijfolie van 125 g levert evenveel calorieën als 2 sneetjes parmaham, meer eiwitten en drie keer minder vet. Vermageren met meer beleg!

MAKREEL vs Gekookte ham

Evenveel kilocalorieën (kcal), meer eiwitten en twee keer zo weinig vet

1 blikje uitgelekte Rio Mare Makreelfilet in olijfolie van 120 g levert evenveel calorieën als 3 sneetjes gekookte ham, meer eiwitten en drie keer minder vet. Vermageren met meer beleg!

MAKREEL vs Kalfslapje

Evenveel kilocalorieën (kcal), meer eiwitten en minder vet

1 blikje uitgelekte Rio Mare Makreelfilet in olijfolie van 120 g levert evenveel calorieën als een kalfslapje van 96 g, maar meer eiwitten en minder vet. Een gezond alternatief voor het traditionele kalfslapje!

ANDERE ARTIKELEN LEZEN

Vis in het mediterrane dieet

Samen met een actieve levensstijl is de juiste voeding onmisbaar om tal van ziektes, die bekendstaan als ‘leefstijlziektes’, te voorkomen.

Meer weten

De mening van de dokter

Vitamines en omega 3: Kom meer te weten over tonijn, zalm en makreel…

Meer weten

Gezond opgroeien

Met Rio Mare Zalm kunnen kinderen op een handige en gezonde manier vis proeven. Ze zullen er gek op zijn! Waarom? Omdat het heerlijk smaakt, geen graten en geen rare geur heeft.

Meer weten

Kostbare bronnen voor een gezond leven

Dankzij het hoge eiwitgehalte levert een portie van 100 g uitgelekte tonijn volwassenen ongeveer een tiende van hun aanbevolen dagelijkse calorie-inname.

Meer weten